Opis
System zarządzania akumulatorami VE.Bus BMS NG
Pełna ochrona akumulatorów
Automatyczne odłączanie ładowania i obciążenia oraz wczesne ostrzeżenia przed niskim napięciem. Chroni akumulatory litowe Victron przed głębokim rozładowaniem i przeładowaniem.
Łatwa konfiguracja i monitorowanie
Wbudowany moduł Bluetooth umożliwia bezprzewodowe połączenie z aplikacją VictronConnect, zapewniając wygodne monitorowanie i konfigurację systemu.
Pełna komunikacja i sterowanie VE.Bus
Wyposażony w port MultiPlus/Quattro (RJ45) oraz dedykowany port do zdalnego panelu, umożliwia łatwą integrację z falownikami i przetwornicami Victron Energy.
Główne cechy
- Ochrona akumulatorów litowych Victron NG
- Wbudowany Bluetooth
- Wskaźniki LED
- Informuje o niskim napięciu baterii
- Zapobiega głębokiemu rozładowaniu i przeładowaniu
- Obsługa do 50 akumulatorów (12/24V) lub 25 (48V), do 384 kWh
- Prosta instalacja przez VE.Bus
Wyjście odłączenia obciążenia
Steruje wejściem on/off urządzeń takich jak BatteryProtect, przetwornice, konwertery DC-DC lub inne odbiorniki. Zapobiega nadmiernemu rozładowaniu akumulatorów.
Wyjście odłączenia ładowania
Umożliwia sterowanie ładowarkami (np. Smart IP43 Charger), przekaźnikami Cyrix-Li-Charge, łącznikami akumulatorów Cyrix-Li-ct, aby zapobiec przepięciu i chronić system.
Specyfikacja
- Parametry / Model: VE.Bus BMS NG
- Zakres napięcia wejściowego: 9 – 70 V DC
- Pobór prądu – normalna praca: 10 mA (bez uwzględniania prądu wyjścia Load Disconnect)
- Pobór prądu – przy niskim napięciu ogniwa: 2 mA
- Pobór prądu – wyłączony przez terminal zdalny on/off: 1,5 mA
- Wyjście GX-Power: 1 A
- Wejście Aux-in: 1 A
- Wyjście pre-alarmu: 1 A (bez zabezpieczenia przed zwarciem)
- Wyjście odłączenia obciążenia (Load Disconnect):
Normalnie stan wysoki (≈ napięcie zasilania – 1 V),
przechodzi w stan „floating” gdy obciążenie ma zostać rozłączone,
limit prądu źródła: 1 A, prąd zatapiany: 0 A - Wyjście odłączenia ładowania (Charge Disconnect):
Normalnie stan wysoki (≈ napięcie zasilania – 1 V),
przechodzi w stan „floating” gdy ładowarka ma zostać odłączona,
limit prądu źródła: 10 mA, prąd zatapiany: 0 A - Zdalne terminale on/off (Remote on/off terminals):
- a. Włączony, gdy terminale L i H są połączone (np. przełącznik/przekaźnik)
- b. Włączony, gdy terminal L połączony z minusem baterii (V < 3,5 V)
- c. Włączony, gdy terminal H ma napięcie wysokie (2,9 V < VH < Vbat)
- d. Wyłączony we wszystkich innych przypadkach
- Porty komunikacyjne VE.Bus: 2 x gniazda RJ45 do podłączenia produktów VE.Bus
- Temperatura pracy: od -20 do +50 °C (0 – 120 °F)
- Wilgotność: Maks. 95% (bez kondensacji)
- Stopień ochrony: IP20
- Obudowa – materiał: ABS
- Obudowa – kolor: Matowa czerń z niebieską naklejką
- Waga: 120 g
- Wymiary (wys. x szer. x głęb.): 23,8 mm x 94,5 mm x 105,5 mm
- Normy bezpieczeństwa: EN 60950
- Emisja zakłóceń: EN 61000-6-3, EN 55014-1
- Odporność na zakłócenia: EN 61000-6-2, EN 61000-6-1, EN 55014-2