Opis
System zarządzania
akumulatorami
VE.Bus BMS NG
VE.Bus BMS NG to inteligentny system zarządzania akumulatorami Victron Lithium NG, zapewniający pełną ochronę ogniw przed zbyt niskim lub wysokim napięciem. Steruje procesem ładowania i rozładowania, wysyła ostrzeżenia o spadkach napięcia i umożliwia zdalne sterowanie. Dzięki wbudowanemu Bluetooth oferuje wygodny podgląd parametrów w aplikacji VictronConnect bez konieczności stosowania dodatkowych modułów komunikacyjnych. Idealny do instalacji w fotowoltaice, kamperach, łodziach i systemach off-grid.
Główne zalety produktu:
Ochrona akumulatorów LiFePO₄
Sterowanie ładowaniem i rozładowaniem
Wbudowany moduł Bluetooth
Zdalne sterowanie systemem
Ostrzeżenia o niskim napięciu
Łatwa integracja z instalacjąZ
Wyższa wydajność energetyczna
Wbudowana komunikacja Bluetooth
Zaawansowana ochrona akumulatorów
Łatwa integracja z systemami off-grid
Pełna ochrona akumulatorów litowych Victron NG
VE.Bus BMS NG nieustannie monitoruje napięcie każdej celi akumulatora, zapewniając ochronę przed przeładowaniem, nadmiernym rozładowaniem oraz zbyt niskim napięciem. W przypadku przekroczenia dopuszczalnych parametrów system automatycznie odłącza ładowanie lub obciążenie, chroniąc baterie przed uszkodzeniem i wydłużając ich żywotność. Dodatkowo posiada funkcję wczesnych ostrzeżeń o niskim napięciu, co pozwala na podjęcie działań zanim wystąpią krytyczne sytuacje.
Zintegrowany Bluetooth i łatwe monitorowanie
Dzięki wbudowanemu modułowi Bluetooth system łączy się z aplikacją VictronConnect, umożliwiając wygodne monitorowanie pracy w czasie rzeczywistym bez dodatkowych komponentów. Użytkownik może w dowolnym momencie sprawdzić napięcia, prądy, stany alarmowe oraz historię zdarzeń, co znacznie ułatwia kontrolę nad całym systemem zasilania.
Zaawansowana integracja z urządzeniami VE.Bus
VE.Bus BMS NG posiada dwa porty RJ45, umożliwiające pełną integrację z falownikami i ładowarkami MultiPlus oraz Quattro, a także dedykowany port dla panelu zdalnego sterowania. Umożliwia to scentralizowane zarządzanie zasilaniem, zdalne włączanie/wyłączanie ładowarek, przetwornic i odbiorników oraz współpracę z innymi urządzeniami Victron Energy w jednym, spójnym systemie.
Prosta instalacja i szeroki zakres pracy
System obsługuje instalacje 12 V, 24 V oraz 48 V z możliwością zarządzania do 50 akumulatorów (12/24 V) lub 25 akumulatorów (48 V), co daje maksymalnie 384 kWh pojemności. Dzięki kompaktowej obudowie, niskim poborze prądu (zaledwie 10 mA w trybie pracy) oraz wbudowanym wyjściom do sterowania ładowaniem i obciążeniem, VE.Bus BMS NG jest łatwy w montażu i konfiguracji, zachowując przy tym wysoką niezawodność i elastyczność działania.
Specyfikacja techniczna
| Parametry / Model | VE.Bus BMS NG |
|---|---|
| Zakres napięcia wejściowego: | 9 – 70 V DC |
| Pobór prądu – normalna praca: | 10 mA (bez uwzględniania prądu wyjścia Load Disconnect) |
| Pobór prądu – przy niskim napięciu ogniwa: | 2 mA |
| Pobór prądu – wyłączony przez terminal zdalny on/off: | 1,5 mA |
| Wyjście GX-Power: | 1 A |
| Wejście Aux-in: | 1 A |
| Wyjście pre-alarmu: | 1 A (bez zabezpieczenia przed zwarciem) |
| Wyjście odłączenia obciążenia (Load Disconnect) | Normalnie stan wysoki (napięcie wyjściowe ≈ napięcie zasilania – 1 V) Przechodzi w stan „floating” (odłączony), gdy obciążenie ma zostać rozłączone Limit prądu źródła: 1 A Prąd zatapiany (sink current): 0 A |
| Wyjście odłączenia ładowania (Charge Disconnect) | Normalnie stan wysoki (napięcie wyjściowe ≈ napięcie zasilania – 1 V) Przechodzi w stan „floating”, gdy ładowarka ma zostać odłączona Limit prądu źródła: 10 mA Prąd zatapiany (sink current): 0 A |
| Zdalne terminale on/off (Remote on/off terminals) |
Tryby działania systemu: a. Włączony, gdy terminale L i H są połączone (np. przełącznik/przekaźnik) b. Włączony, gdy terminal L połączony z minusem baterii (V < 3,5 V) c. Włączony, gdy terminal H ma napięcie wysokie (2,9 V < VH < Vbat) d. Wyłączony we wszystkich innych przypadkach |
| Porty komunikacyjne VE.Bus | 2 x gniazda RJ45 do podłączenia wszystkich produktów VE.Bus |
| Ogólne | |
| Temperatura pracy | od -20 do +50 °C (0 - 120 °F) |
| Wilgotność | Maks. 95% (bez kondensacji) |
| Stopień ochrony | IP20 |
| Obudowa | |
| Materiał | ABS |
| Kolor | Matowa czerń z niebieską naklejką |
| Waga | 120 g |
| Wymiary (wys. x szer. x głęb.) | 23,8 mm x 94,5 mm x 105,5 mm |
| Normy | |
| Bezpieczeństwo | EN 60950 |
| Emisja zakłóceń | EN 61000-6-3, EN 55014-1 |
| Odporność na zakłócenia | EN 61000-6-2, EN 61000-6-1, EN 55014-2 |
| Karta katalogowa | Pobierz |

